Si!-ReklamByrå

PROJEKT:

si!

Vi är konsumenter som behöver förändra vårt konsumtionsbeteende. En hållbart proaktiv reklambyrå har helt andra möjligheter att skapa trovärdig ”kravreklam” och ”hållbar marknadsföring”. Den nya typen av bolag vill möta en växande målgrupp som söker efter ansvarsfullare bolag och ”grönrare” alternativ -produktion, produkter och tjänster.

De flesta byråer känner stor osäkerhet i att kommunicera verklig hållbar utveckling. Det är en process som är för komplex att sätta sig in i och man är inte intresserad av att driva den för hårt med risk att tappa ‘ohållbara’ kunder. Traditionella reklambyråerna har till uppgift att öka vinst hos sina kunder oavsett vad de gör. En hållbart engagerad byrå som är grundat i en förståelse för hållbara principer har större känsla för att kommunicera hållbart på ett angeläget, modernt och innovativt sätt för bolagets och kundens bästa. Byrån har en genuin vilja att klienten når framgång. Det är den stora skillnaden.

”People don’t separate brand from company anymore: Gone are the days where big companies could exist at arm’s length from their stable of brands. Thanks to the power of citizen journalism and digital media, companies are their brands.

Brands can change behavior and cultural mores: One word. Apple.

A brand vision can be created by a brand, but can also come from the people: Companies need to drive the vision of their brands, especially if they want those brands to reflect their corporate sustainability initiatives. Otherwise, citizens will fill the void and create the grassroots vision for themselves.

Marc Stoiber

Byrån kan bestå av en liten fast projektkärna som genom en kapacitetspool engagerar kapaciteter för specifika uppdrag.

Någon som är intresserad av att diskutera vidare ett ”open source”-koncept för en hållbar reklambyrå?

________________________________________________________________

Du kan ge en enkel bedömning av hur du tycker projektets förutsättningar verkar vara ur ett hållbart perspektiv. ESO står för de tre benen som utgör en hålbar utveckling. Econmic Social Organic development.

                        

Kommentera, resonera och ställ gärna frågor så vi kan förbättra idén och utveckla hållbara ekonomiska, sociala och miljömässiga vinster. Läs mer om -ESO-diagram-. LoopKapacity -För en hållbar evolution

E

S

O

Om HC

Promoting sustainable solutions creative & art director, graphic design, web and concept
Detta inlägg publicerades i Inspiration, Projekt, Reklam/PR/Media. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar